4.8.13

Jedna z nejlepších sci-fi, jaké jsem kdy četla (READY PLAYER ONE)

O co jde
Hopem tropem, píše se rok 2045 a lidstvo prožívá své starosti, lásku i přátelství ve virtuální realitě zvané OASIS. „Každý mého věku si pamatuje, kde byl a co dělal ve chvíli, kdy poprvé slyšel o té soutěži." Už první věta vás nenechá na nic čekat a bez nějakého zbytečného úvodu se ponoříte do knihy jako hrdinové do OASIS. Zestručněně, jde o to, že je vyhlášena soutěž o neuvěřitelných 250 miliard dolarů (a myslím, že se najde opravdu málo lidí, kteří u čtení nepřemýšleli, co by s nimi udělali :D) a populace propadá doslova mánii. Příběh začíná po pěti letech neúspěšných pokusů v soutěži uspět - hráči musí projít řadou rébusů a hádanek a najít ukryté "velikonoční vejce." Wadeovi je osmnáct, nemá žádné kamarády, v životě s nikým nechodil a žije s protivnou tetičkou. A je to právě on, komu se podaří rozluštit první hádank.




A co na to já
   Zpočátku mi i přes slibně znějící začátek chvíli trvalo, než jsem se do knížky stoprocentně začetla. Asi jsem musela vstřebat fakt, že při vysvětlování principu některých osmdesátkových her  nebudu rozumět ani slovo. Mé znalosti tohoto období jsou holt značně mizivé, ale co už. Jsem si jistá, že ať už se ve všech těch hrách, filmech i písničkách dokonale vyznáte, nebo na tom budete zhruba jako já, nemůžete jinak, než si knížku naplno užít. Odtrhnout se bylo zhola nemožně a já strávila několik ranních hodin dočítáním posledních kapitol, klepajíc se na schodech a napětím si okusujíc nehty. Jsou jen dvě možnosti: Ready Player One vás buď vůbec nezaujme, nebo vás naopak vcucne do děje, roztočí kolotoč vašich vědeckofantasticky naladěných mozkových buněk a jen tak nepustí. A věřte mi, snaha vyškubnout se z jejích pařátů je marná.
   Postavy jsou skrz naskrz sympatické a pár z nich potkat i v reálu by mi rozhodně nevadilo.
   Příliš reálu si však neužijete ani v knížce. Virtuální svět OASIS (tak se mimochodem jmenuje i jedna stará kapela) se vám bude líbit přinejmenším jako mně. Bylo by přeci skvělé úžasné perfektní krutopřísné dokonalé, moci se na vlastní oči podívat do Bradavic či Středozemě.!

Vaše Wayll



Více info o knize (vydavatel atd.) najdete ZDE.

Žádné komentáře:

Okomentovat