4.8.13

Prázdninový knižní tag



Tento tag vytvořila Mona. V podstatě jde jen o zodpovězení osmi otázek, tak hurá do toho! Stejně jako píše Mona ve svém článku, i já budu ráda, když budete v tagu pokračovat a do komentářů mi třeba hodíte odkaz na váš článek :)

A tak se zapojuji i já, i když s notným zpožděním. Ale lépe pozdě než nikdy, no ne?



1. Čteš o prázdninách více, nebo méně, než přes rok?
Více, rozhodně více! A osobně ani neznám nikoho, kdo by to měl naopak. Netrápí nás zákeřné úkoly a písemky, veškeré tréninky ztrácí na intenzitě, je fůra času a volna!

2. Když si vybavíš prázdniny, jakou knihu si s nimi spojíš?
Možná Nástroje smrti, které mi čirou náhodou vyjdou vždycky zrovna na prázdniny, nebo Harryho Pottera a Ohnivý pohár. Nevím proč zrovna čtyřku, všechny první 4 díly jsem četla o prázdninách, ale Ohnivý pohár je z těch 4 asi nejdelší, tak snad proto :)

3. Kolik jsi schopná vzít si knih na dovolenou?
Podle toho kam, podle toho na jak dlouho, faktorů je strašně moc. Ale třeba na takovou obyčejnou týdenní dovču k moři bych si vzala možná 5 kousků :) Počítala bych s tím, že tak tři přečtu, jednu bych si vzala pro jistotu a tu 5. pro ještě větší jistotu, kdyby náhodou :D

4. Čteš o prázdninách nějakou povinnou četbu?
Tak zrovna v letošním červenci jsem četla Strakonického dudáka, říkala jsem si, že když o prázdninách mám pokoj od školy, že aspoň tohle bych mohla. Nicméně, ačkoliv dudák není nic náročného nebo přehnaně dlouhého, po přečtení jsem si řekla: havran řekl: NIKDY VÍCE! Přijde mi to takové stresující, dělat o prázdninách věci do školy.

5. Preferuješ klasické knihy (papírové), nebo e-knihy (elektronické)?
Rozhodně na sto padesát procent ty klasické. Těžko se to vysvětluje, ale prostě ten pocit držet knížku v ruce... Neustále si vonět k papíru (ano, další z mých úchylek :D)... Moct jí teatrálně zaklapnout, jen tak, pro efekt... Mít čtečku je určitě strašně praktické a možná (ale opravdu jenom možná), že bych ji někdy také chtěla, ale podle mě to pak už není ono. Ztrácí to takový ten "knížkovský" dojem.

6. Jakou knihu by jsi ráda viděla zfilmovanou?
Upřímně? Žádnou. Nemám ráda filmy podle knížek, pořád se v tom musím šťourat a hledat v tom chyby (sand jen HP a HG jsou výjimkou). Při čtení knížky každému v hlavě běží něco jako malý soukromý  film a tak by to podle mě mělo i zůstat. Ale kdybych si MUSELA něco vybrat, tak přestože to není tak úplně kniha, byli by to Dva páni z Verony od Shakespeara a myslím, že by to byla komedie, jak má být. A docela dost by mě zajímalo, jak by si filmaři poradili s Mistbornem :)

7. Kdyby jsi měla možnost prožít  den s nějakou knižní postavou, jaká by to byla?
Jedna z nejtěžších otázek pod sluncem. Teď vám neodpovím, ale slibuju, že se k tomuhle tématu ještě vrátím :D

8. Které místo z knih bys ráda navštívila?
Mazaně můžu odpovědět OASIS, který zahrnuje i všechna  knižní místa, a kdyby ne, mohla bych si je v něm vytvořit. Ale nebýt OASISU, bylo by to opravdu těžké. Napadá mě hned několik míst, a to Bradavice (pod podmínkou, že bych rovněž byla kouzelník), Tábor polokrevných (pod podmínkou, že bych rovněž byla polobůh) nebo Kouzelný strom. Ano, jako malá (no, malá.. mladší :D) jsem četla Lidičky z Kouzelného stromu a absolutně mě uchvátila dlooouhatánská klouzačka, která vedla kmenem. Vzpomínám si, že jsem četla i Hororland - to byl takový zvrhlý strašidlácký lunapark, kde se vás valná většina atrakcí pokoušela zabít. Ten by také mohl být zajímavý :D

Omlouvám se za vytrvalé obtěžování tokem mých nekonečných filozofických myšlenek a pokud jste se prokousali až sem, jsem vážně ráda. :) Můžete mi tu nechat komentář, když se vám bude chtít :) prosím prosím prosím škemrám jako malý děcko

Žádné komentáře:

Okomentovat