1.2.14

Student knihomol - leden




Oproti loňskému lednu, kdy to byla samá písemka a zkoušení (klidně i takových 5 testů denně), se letos učitelé nějak zklidnili. Známky uzavřeli už před dvěma týdny, postupně si odfrčeli na lyžáky... Zkrátka mnohem více času pro nás, studenty. A jak lépe získaný čas využít než ke čtení?


 
 




Můžu vám říct přesně, kolik knih jsem přečetla v lednu 2013: jednu. Letos je to o pár knih více. Jako první jsem dočetla Dvě věže (recenze) - 372 stran. Souběžně s Pánem prstenů jsem četla Letopisy Vukogvazdské družiny (recenze) s 392 stránkami plnými akce a humoru. Následovala Kytice, kterou jsem četla již poněkolikté, kvůli písemce z literatury. Paradoxně byla to jediné, o čem v testu nepadla ani zmínka. Na 88 stranách obsahuje 14 balad a mně se z nich nejvíc líbí Svatební košile. Sice jsem se jich jako malá také nejvíc bála, ale jak formou, tak příběhem mi přijdou nejzajímavější. Takové rychlé a akční, trochu hororové... Pustila jsem se i do Legend prokleté knihovny, na něž recenzi asi nesepíšu. Je to sbírka fantasy povídek českých autorů a přijde mi trochu jako nesmysl hodnotit každou povídku zvlášť. Ovšem ani o knize jako celku by se toho nejspíš nedalo moc napsat. Každopádně, pokud si na tuhle bichličku (kolik má? něco přes 900?) plánujete pořídit, rozhodně doporučuji spíš koupit, než třeba půjčovat v knihovně. Na mě osobně je to až moc krátkých příběhů najednou a raději si je přečtu s pauzami a intervaly mezi jednotlivými povídkami. Zatím jsem se dočetla na 252. stránku. Ovšem co skutečně stojí za to je mistrná předmluva Jana Kantůrka, která mě upřímně nadchla a pobavila. Málem bych zapomněla na Znamení Athény, třetí díl Bohů Olympu. Nevím proč, ale tahle knížka mi pokaždé vypadne, ačkoli byla vynikající. Na 472 stranách se nachází příběh, od něhož se jen tak neodtrhnete. Rovněž jsem se dala do čtení tenounké Konec prokrastinace, u níž jsem skončila na 69. straně (a ne, nebyl to záměr, skončit zrovna tam). Naprosto úžasnou, perfektní, výbornou knížkou je Rudá jako rubín (áááááách) - 336 stránek (fňuk, fňuk, proč jen tak málo?). Pokračování, Modrá jako safír, jsem včera (přísně vzato dneska) v noci odložila na straně 239. Ohledně čtení to pro mě byl zdárný měsíc a já doufám, že s výběrem knížek budu mít takové štěstí i nadále. :)

ZA LEDEN TO ČINÍ: (*na svých unavených nohách se béře pro kalkulačku*) 2220 STRÁNEK! (*nevěřícně zírá na to nádherné číslo a přepočítává*)
Vaše Wayll

6 komentářů:

  1. To sa máš ! :) Nás skúšali profesori až pokým sa im dalo.
    Rudá jako rubín :) tá kniha vyzerá veľmi super !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no, naštěstí už je to pololetní šílenství (snad) pryč :) ne jenom vypadá, je skvělá :)

      Vymazat
  2. Drahokamy miluju. =) Je to skvělá série.

    OdpovědětVymazat
  3. To mi jsme tenhle rok psali 5 testů denně :D Já jsem ještě nedočetla ani Percy Jacksona .. skončila jsem třetím dílem :D Copak je na té 69 straně? :DDD Drahokamy jsou boží. Zrovna si dávám re-reading :D 2220? Nádhera :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, ty testy ti nezávidím :D naši učitelé byli tenhle rok podivně klidní, ale už se to pomalu začíná rozjíždět :D Percy je super, plánuju re-reading :) a re-reading Drahokamů už je také na pořadníku :D

      Vymazat